Dataspillutvikling, virtuell virkelighet og kunstig intelligens
- Hva er nå dette da, og hvorfor trenger vi det?
- Hvordan drive med utvikling og innovasjon i akademia?
Marit Christine Berg Strandvik er født i 1973 og oppvokst i Namsos. I Namsos var musikkmiljøet og klarinetten viktig. Veien gikk videre til Hamar for studier og endte med et hovedfag i informatikk ved NTNU. Hun startet sin yrkeskarriere som foreleser i informatikk på Høgskolen i Hedmark i 2000 innenfor systemutvikling og prosjektledelse. I dag er hun instituttleder for Institutt for spillutdanninger, Spillskolen på Høgskolen i Innlandet, Hamar. I tillegg er hun styremedlem i bedriftsklyngen VRINN, det største klyngen i Norge innenfor Virtuell virkelighet, og har tidligere hatt styreverv i Ungt entreprenørskap, Sarepta studio AS (Spillbedrift) og Level2 (ledelse og teknologi).
Strandvik var med på å bygge opp den første dataspillutdanningen i Norge med oppstart i 2003, som foreleser, studieleder og som instituttleder fra 2009.
Instituttet har i dag samarbeid med organisasjoner over hele verden og har ansatte fra 10 ulike nasjoner.